Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i sanitarnej dla zadania inwestycyjnego p.n. ,, Przebudowa budynku po byłym Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie"
PROJEKT
WSPÓŁFINANSOWANY W RAMACH NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA
PRIORYTET 2 INFRASTRUKTURA BIBLIOTEK 2016- 2020OGŁOSZENIE O ZAPROSZENIU DO ZŁOŻENIA OFERTY W POSTĘPOWANIU NA
. Postępowanie uwolnione
spod rygoru ustawy Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm. ) na podstawie art. 4 ust. 8.
(tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm. ) na podstawie art. 4 ust. 8.
Postępowanie prowadzone
w trybie przetargu uregulowane w K.C
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i
sanitarnej dla zadania inwestycyjnego p.n.
,, Przebudowa budynku po byłym
Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie ,,
1.
Zamawiający.
Biblioteka Miejska w
Górze
Adres: ul. A. Mickiewicza 1A, 56-200 Góra
Strona
internetowa: www.bm.gora.com.pl
Numer
telefonu: (65) 5 43 23 24
Numer
faksu: (65) 5 43 26 58
Osobą upoważnioną do kontaktu w zakresie
przedmiotowego zamówienia jest:
- Danuta Biernacka – Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Górze,
tel: (0-65)
5 43 23 24, bmzapytaj@gora.com.pl;
2. Przedmiot zamówienia.
2.1 Przedmiotem zamówienia pełnienie
nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i sanitarnej dla
zadania inwestycyjnego p.n.
,, Przebudowa budynku po byłym
Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie ,,.
Dokładny
zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym
załącznik do SIWZ.
b) Podstawowe obowiązki inspektora/ów nadzoru to m.in.:
1. Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru
inwestorskiego zobowiązany jest do dostosowania godzin pracy do przyszłego
Wykonawcy robót, przy czym Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności i
inspekcji na terenie prowadzenia robót budowlanych.
2. każdej branży w trakcie trwania robót z
jego zakresu.
2.
Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Inspektora nadzoru, brak
możliwości skontaktowania się Inspektorem nadzoru przez 3 kolejne dni robocze
może stanowić podstawę do rozwiązania umowy.
3. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.:
3.1. Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego
procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa
budowlanego oraz przepisów wykonawczych
oraz niniejszej umowy.
3.2. Pełna
znajomość dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego, w tym warunkami
pozwolenia na budowę. Zaznacza się, że Wykonawca i Inspektor Nadzoru nie
wprowadzą względem dokumentacji oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych
jakichkolwiek zmian dotyczących robót, bez względu na ich zakres i istotność
bez pisemnego polecenia lub zgody Zamawiającego. Projekt umowy zawarto w
ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl.
3.3. Realizowanie obowiązków i zadań
nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie
trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych
przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad
i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót
zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania,
nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w
okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie.
3.4.
Współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym.
3.5.
Protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych oraz pilotowanie spraw związanych ze spełnieniem
warunków które inwestor otrzymał od jednostek opiniodawczych, które są
niezbędne w celu prawidłowego realizowania inwestycji;
3.6.
Zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez
Wykonawcę robót Zamawiającemu.
3.7. Kontrola
realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji
robót/ dla części I/.
3.8. Wykonywanie
wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i
do zabezpieczenia interesu Zamawiającego.
3.9. W ramach pełnionego nadzoru
inwestorskiego Wykonawca ma prawo:
-
Wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia
dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań,
także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych.
-
Żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie
wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku,
gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną
niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
- Żądać od
Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy
ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne.
Inspektor
zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie
nieprawidłowościach.
3.10.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do oddelegowania swoich pracowników, którzy
będą uczestniczyć w pracy Inspektora nadzoru.
Wszelkie okoliczności
towarzyszące zamówieniu na
wykonanie robót budowlanych, w szczególności dokumentacja projektowa wraz z
uzupełniającymi ją przedmiarami robót oraz specyfikacjami technicznymi
wykonania i odbioru robót do pobrania na stronie www.bip.gora.com.pl.
Inspektorzy Nadzoru zobligowani są do dokładnego
zapoznania się z przedmiotową
dokumentacją, udostępnioną na
stronie wskazanej powyżej oraz w siedzibie Zamawiającego.
2.2 Nie dopuszcza się składania ofert
częściowych i wariantowych.
3. Termin realizacji zamówienia.
Przewidywany termin realizacji robót budowlanych to
320 dni.
Jest to planowany termin zgłoszenia gotowości do odbioru robót
budowlanych od daty podpisania umowy z Wykonawcą robót budowlanych, a więc
Wykonawca składający ofertę na kompleksową usługę nadzoru inwestorskiego winien jeszcze uwzględnić konieczność
przeprowadzenia czynności odbiorowych oraz przeglądów i/lub odbiorów w okresie gwarancyjnym.
W przypadku zmiany terminu
realizacji robót budowlanych w ramach przedmiotowej inwestycji inspektor nadzoru inwestorskiego będzie nadal bez
dodatkowej opłaty wypełniał swoje obowiązki.
- 4. Warunki udziału w
postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy
spełniają następujące warunki:
- posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz
dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Określenie
warunku: Warunek
zostanie spełniony, jeżeli wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby,
posiadającą stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa
budowlanego do nadzorowania robót w specjalnościach:
-konstrukcyjno-budowlanej
bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia
wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym
przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu
zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby
samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien
jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w
branży budowlanej, przynajmniej dwóch
robót budowlanych, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku
użyteczności publicznej o wartości min. 2 000 000,00 złotych brutto
każda.
-
instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych bez ograniczeń
lub odpowiadające im
uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie
odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby
samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do
właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien
jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w
branży sanitarnej, przynajmniej
dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej
- instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub
odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w
zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do
właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie
przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania
uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien
jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w
branży sanitarnej, przynajmniej
dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej
- znajdują się w sytuacji technicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia.
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności,
5. Oświadczenia i dokumenty, które winni
załączyć wykonawcy do formularza ofertowego w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg. wzoru Zamawiającego ( załącznik
nr 2)
b) aktualny odpis z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
c) Wykaz osób, skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami wzór stanowi załącznik do niniejszego
ogłoszenia.
5.1. Jeżeli Wykonawca złoży
dokumenty, wskazane w pkt. 5 w niewłaściwej formie lub złoży dokument
zawierający błędy, Zamawiający wezwie wykonawcę do usunięcia braku we wskazanym
terminie.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca składa kopie dokumentów -
winny być one poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6 . Sposób obliczenia ceny.
Cena winna zawierać
wszystkie koszty niezbędne do poniesienia w celu realizacji przedmiotu
zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i wszystkie składniki
cenotwórcze, które są konieczne do uwzględnienia aby zamawiany przedmiot
zamówienia realizowany był w sposób należyty, zgodnie z obowiązującymi przepisami
i wymaganiami Zamawiającego.
7. Kryteria oceny ofert.
-
cena – 100 %
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do
powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny
podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
8. Zawartość oferty.
Oferta winna zawierać:
1)
wypełniony formularz oferty (Załącznik nr 1 )
2)
dokumenty i oświadczenia, o którym mowa w pkt. 5,
Oferta winna być podpisana przez osobę właściwie
umocowaną. Jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentu rejestrowego do oferty należy
załączyć właściwe pełnomocnictwo. Kopie dokumentów winny być potwierdzone za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę (każda strona oferty parafowana).
OFERTA WINNA BYĆ ZGODNA Z ZAPROSZENIEM. OFERTA
NIEZGODNA Z WARUNKAMI OGŁOSZENIA ZOSTANIE ODRZUCONA.
9. Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie
Zamawiającego (Góra, ul. Mickiewicza 1A) gabinet Dyrektora w terminie do dnia
14.10.2016 roku do godz. 1200.
Kopertę należy zaadresować jak niżej:
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem
(np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i dostarczenie jej na
miejsce składania ofert po terminie określonym w ogłoszeniu) ponosi Wykonawca.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.10. 2016 r. godz. 13.00
w siedzibie Zamawiającego, gabinet Dyrektora.
10. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty.
11. Unieważnienie postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia
postępowania, jeżeli:
1)
nie złożono żadnej ważnej oferty,
2)
cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający może
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
3)
wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania
nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4)
postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą
zawarcie ważnej umowy.
12. Poprawa omyłek.
1) Zamawiający
samodzielnie poprawi w ofertach oczywiste omyłki rachunkowe oraz pisarskie,
informując o tym Wykonawcę.
2) Zamawiający za
zgodą Wykonawcy poprawi w ofertach inne omyłki , polegających na niezgodności
treści oferty z ogłoszeniem, nie powodujących istotnych zmian w ofertach.
13. Istotne postanowienia umowy.
Umowa zostanie zawarta zgodnie z projektem stanowiącym
załącznik nr 4 do ogłoszenia.
15. Wszelkie modyfikacje i/lub uzupełnienia ogłoszenia
oraz zapytania Wykonawców wraz z odpowiedziami Zamawiającego, które
automatyczne stanowią integralną część ogłoszenia zostaną opublikowane pod
ogłoszeniem oraz przekazane Wykonawcom, którzy ujawnili się w postępowaniu na
ich adres e-mail lub fax. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się w
postępowaniu za pomocą poczty elektronicznej lub faxu (wskazane w pkt.1).
Załączniki :
1)
wzór formularza oferty cenowej,
2)
wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) wzór wykazu
osób,
4) projekt umowy.
Danuta Biernacka
Dyrektor Biblioteki
Miejskiej w Górze
(podpis Dyrektora Biblioteki Miejskiej )
Dokumenty do pobrania:
| |||
zał. 4 - projekt umowy.docx (wprowadzono: 2016-10-05 12:09:49) | |||
Załącznik nr 3 wykaz osób.docx (wprowadzono: 2016-10-05 12:09:37) | |||
Załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnianiu warunków.docx (wprowadzono: 2016-10-05 12:09:27) | |||
Załącznik nr 1- formularz ofertowy - nadzór.docx (wprowadzono: 2016-10-05 12:09:13) |