Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i sanitarnej dla zadania inwestycyjnego p.n. ,, Przebudowa budynku po byłym Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie"














PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY W RAMACH NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA
PRIORYTET 2 INFRASTRUKTURA BIBLIOTEK 2016- 2020

OGŁOSZENIE O ZAPROSZENIU DO ZŁOŻENIA OFERTY W POSTĘPOWANIU NA
. Postępowanie uwolnione spod rygoru ustawy Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164  z późn. zm. ) na podstawie art. 4 ust. 8.
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu uregulowane w K.C
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i sanitarnej dla zadania inwestycyjnego p.n.
,, Przebudowa budynku po byłym Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie ,,
1.      Zamawiający.
Biblioteka Miejska w Górze
Adres:   ul. A. Mickiewicza 1A, 56-200 Góra
Strona internetowa: www.bm.gora.com.pl
Numer telefonu: (65) 5 43 23 24
Numer faksu: (65)  5 43 26 58
Osobą upoważnioną do kontaktu w zakresie przedmiotowego zamówienia jest:
- Danuta Biernacka – Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Górze, tel: (0-65) 5 43 23 24, bmzapytaj@gora.com.pl;
 2. Przedmiot zamówienia.
2.1 Przedmiotem zamówienia pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach budowlanej, elektrycznej i sanitarnej dla zadania inwestycyjnego p.n.
,, Przebudowa budynku po byłym Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie ,,.
Dokładny zakres obowiązków inspektorów nadzoru opisano w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i w aktach wykonawczych oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

 b) Podstawowe obowiązki inspektora/ów nadzoru to m.in.:
1.    Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do dostosowania godzin pracy do przyszłego Wykonawcy robót, przy czym Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności i inspekcji na terenie prowadzenia robót budowlanych.
2.    każdej branży w trakcie trwania robót z jego zakresu.
2. Zamawiający wymaga pełnej dyspozycyjności od Inspektora nadzoru, brak możliwości skontaktowania się Inspektorem nadzoru przez 3 kolejne dni robocze może stanowić podstawę do rozwiązania umowy.
3. Do podstawowych obowiązków i praw Wykonawcy należy m.in.:
3.1. Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego dla całego procesu inwestycyjnego, w zakresie wynikającym z przepisów Prawa budowlanego  oraz przepisów wykonawczych oraz niniejszej umowy.
3.2. Pełna znajomość dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę. Zaznacza się, że Wykonawca i Inspektor Nadzoru nie wprowadzą względem dokumentacji oraz umowy z Wykonawcą robót budowlanych jakichkolwiek zmian dotyczących robót, bez względu na ich zakres i istotność bez pisemnego polecenia lub zgody Zamawiającego. Projekt umowy zawarto w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane: www.bip.gora.com.pl.
3.3. Realizowanie obowiązków i zadań nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancyjnym na roboty budowlane. W czasie trwania okresu gwarancyjnego Wykonawca będzie dokonywał systematycznych przeglądów robót objętych umową na roboty, przyjmował zgłoszenia dotyczące wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym, zgłaszał do Wykonawcy robót zaistniałe wady i usterki oraz ustalenia dotyczące terminów ich usuwania, nadzorował realizację robót związanych z usuwaniem wad i usterek zaistniałych w okresie gwarancyjnym i poświadczał ich wykonanie.
3.4. Współuczestniczenie w rozliczeniu budowy w zakresie finansowym i rzeczowym.
3.5. Protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych oraz pilotowanie spraw związanych ze spełnieniem warunków które inwestor otrzymał od jednostek opiniodawczych, które są niezbędne w celu prawidłowego realizowania inwestycji;                                           
3.6. Zaopiniowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ przekazanego przez Wykonawcę robót Zamawiającemu.
3.7. Kontrola realizacji przez Wykonawcę robót obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót/ dla części I/.
3.8. Wykonywanie wszystkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji i do zabezpieczenia interesu Zamawiającego.
3.9. W ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego Wykonawca ma prawo:
- Wydawać kierownikowi budowy potwierdzone wpisem do dziennika budowy polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych.
- Żądać od Kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
- Żądać od Kierownika budowy zawieszenia prowadzenia robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może spowodować znaczne straty materialne.
Inspektor zobowiązuje się zawiadamiać Inwestora niezwłocznie o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach.
3.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oddelegowania swoich pracowników, którzy będą uczestniczyć w pracy Inspektora nadzoru.
Wszelkie okoliczności towarzyszące  zamówieniu na wykonanie robót budowlanych, w szczególności dokumentacja projektowa wraz z uzupełniającymi ją przedmiarami robót oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót do pobrania na stronie www.bip.gora.com.pl.
Inspektorzy Nadzoru zobligowani są do dokładnego zapoznania się z przedmiotową  dokumentacją,  udostępnioną na stronie wskazanej powyżej oraz w siedzibie Zamawiającego.
2.2  Nie  dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
3. Termin realizacji zamówienia.
Przewidywany termin realizacji robót budowlanych to 320 dni.
Jest to planowany termin  zgłoszenia gotowości do odbioru robót budowlanych od daty podpisania umowy z Wykonawcą robót budowlanych, a więc Wykonawca składający ofertę na kompleksową usługę nadzoru inwestorskiego  winien jeszcze uwzględnić konieczność przeprowadzenia czynności odbiorowych oraz przeglądów i/lub odbiorów  w okresie gwarancyjnym.
W przypadku zmiany terminu realizacji robót budowlanych w ramach przedmiotowej inwestycji inspektor  nadzoru inwestorskiego będzie nadal bez dodatkowej opłaty wypełniał swoje obowiązki.
  1. 4.        Warunki udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
- posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Określenie warunku: Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby, posiadającą stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do nadzorowania robót w specjalnościach:
-konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w branży budowlanej,  przynajmniej dwóch robót budowlanych, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości min. 2 000 000,00 złotych brutto każda. 
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń  lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w branży sanitarnej,  przynajmniej dwóch  robót budowlanych polegających na                        budowie, przebudowie lub remoncie  budynku użyteczności publicznej
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wystawione we wcześniejszym stanie prawnym w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku obcokrajowców, którzy nie przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego podać podstawę prawną uznania uprawnień).
Wskazany inspektor nadzoru winien jednocześnie legitymować się doświadczeniem w kierowaniu lub nadzorowaniu w branży sanitarnej,  przynajmniej dwóch  robót budowlanych polegających na                        budowie, przebudowie lub remoncie  budynku użyteczności publicznej
- znajdują się w sytuacji technicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
   5. Oświadczenia i dokumenty, które winni załączyć wykonawcy do formularza ofertowego  w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a)       oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg. wzoru Zamawiającego ( załącznik nr 2)
b)      aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

c)  Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
5.1. Jeżeli Wykonawca złoży dokumenty, wskazane w pkt. 5 w niewłaściwej formie lub złoży dokument zawierający błędy, Zamawiający wezwie wykonawcę do usunięcia braku we wskazanym terminie.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca składa kopie dokumentów - winny być one poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6 . Sposób obliczenia ceny.
Cena winna zawierać wszystkie koszty niezbędne do poniesienia w celu  realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i wszystkie składniki cenotwórcze, które są konieczne do uwzględnienia aby zamawiany przedmiot zamówienia realizowany był w sposób należyty, zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymaganiami Zamawiającego. 
7. Kryteria oceny ofert.
-          cena – 100 %
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 8. Zawartość oferty.
Oferta winna zawierać:
1)             wypełniony formularz oferty (Załącznik nr 1  )
2)            dokumenty i oświadczenia, o którym mowa w pkt. 5,
Oferta winna być podpisana przez osobę właściwie umocowaną. Jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentu rejestrowego do oferty należy załączyć właściwe pełnomocnictwo. Kopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (każda strona oferty parafowana).
OFERTA WINNA BYĆ ZGODNA Z ZAPROSZENIEM. OFERTA NIEZGODNA Z WARUNKAMI OGŁOSZENIA ZOSTANIE ODRZUCONA.
9. Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego (Góra, ul. Mickiewicza 1A) gabinet Dyrektora w terminie do dnia 14.10.2016  roku do godz. 1200.
Kopertę należy zaadresować jak niżej:
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem (np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i dostarczenie jej na miejsce składania ofert po terminie określonym w ogłoszeniu) ponosi Wykonawca.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.10. 2016 r. godz. 13.00  w siedzibie Zamawiającego, gabinet Dyrektora.
10. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty.

11. Unieważnienie postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli:
1)           nie złożono żadnej ważnej oferty,
2)          cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
3)          wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4)          postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.

12. Poprawa omyłek.
1)       Zamawiający samodzielnie poprawi w ofertach oczywiste omyłki rachunkowe oraz pisarskie, informując o tym Wykonawcę.
2)       Zamawiający za zgodą Wykonawcy poprawi w ofertach inne omyłki , polegających na niezgodności treści oferty z ogłoszeniem, nie powodujących istotnych zmian w ofertach.
13. Istotne postanowienia umowy.
Umowa zostanie zawarta zgodnie z projektem stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia. 
15. Wszelkie modyfikacje i/lub uzupełnienia ogłoszenia oraz zapytania Wykonawców wraz z odpowiedziami Zamawiającego, które automatyczne stanowią integralną część ogłoszenia zostaną opublikowane pod ogłoszeniem oraz przekazane Wykonawcom, którzy ujawnili się w postępowaniu na ich adres e-mail lub fax. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się w postępowaniu za pomocą poczty elektronicznej lub faxu (wskazane w pkt.1).
Załączniki :
1)           wzór formularza oferty cenowej,
2)           wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3)  wzór wykazu osób,
4) projekt umowy.

OGŁOSZENIE OPUBLIKOWANO NA STRONACH  WWW.GORA.COM.PL
Danuta Biernacka
Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Górze

 (podpis Dyrektora Biblioteki Miejskiej ) 


Dokumenty do pobrania:


Ptanie odpowiedź 1.docx
(wprowadzono: 2016-10-11 11:50:37)
zał. 4 - projekt umowy.docx
(wprowadzono: 2016-10-05 12:09:49)
Załącznik nr 3 wykaz osób.docx
(wprowadzono: 2016-10-05 12:09:37)
Załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnianiu warunków.docx
(wprowadzono: 2016-10-05 12:09:27)
Załącznik nr 1- formularz ofertowy - nadzór.docx
(wprowadzono: 2016-10-05 12:09:13)

Popularne posty z tego bloga

ANKIETA BADAJĄCA PREFERENCJE CZYTELNICZE MIESZKAŃCÓW GMINY GÓRA

SPOTKANIE - PROMOCJA MONOGRAFII PT. "DZIEJE CUKROWNICTWA NA ZIEMI GÓROWSKIEJ"