OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
Góra: Opracowanie dokumentacji projektowo-
kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego p.n. Przebudowa budynku po byłym Domu
Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie
Numer ogłoszenia: 58571 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Numer ogłoszenia: 58571 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
|
zamówienia
publicznego
|
zawarcia
umowy ramowej
|
|
ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Biblioteka Miejska w Górze , ul. A. Mickiewicza 1A,
56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5432324.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bm.gora.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji
projektowo- kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego p.n. Przebudowa budynku po
byłym Domu Kultury z przeznaczeniem na Filię Biblioteczną w Czerninie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Zakres
przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie pełnobranżowej dokumentacji
projektowej przebudowy budynku obejmujący n/w zakres robót wraz z pełnieniem
nadzoru autorskiego w trakcie realizacji przedmiotowej inwestycji: - roboty
ogólnobudowlane podnoszące jego atrakcyjność i bezpieczeństwo osób
korzystających - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - wymiana instalacji
elektrycznej, wod. kan., C.O. , - sieć internetowa, telefoniczna, alarmowa i
p.poż. - wykonanie nowej izolacji przeciwwilgociowej, - wykonanie nowych tynków
wewnętrznych i zewnętrznych wraz z malowaniem oraz nowych posadzek, - wymiana
poszycia więźby dachowej, - wymiana obróbek blacharskich tj. rynien i rur
spustowych, - uporządkowanie terenu wokół budynku, - wyposażenie w zakresie
uzgodnionym z Zamawiającym. Planowane przeznaczenia pomieszczeń wersja minimalna
wymagana w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2
Infrastruktura Bibliotek 2016 - 2020 I PARTER 1. Wypożyczalnia dla Dorosłych 2.
Wypożyczalnia dla Dzieci - jedno pomieszczenie 3. Czytelnia ( miejsca do
indywidualnej pracy min. 4-6 ) 4. Salka konferencyjna ( do prowadzenia zajęć
grupowych ) - jedno pomieszczenie 5. Kafejka internetowa ( min. 3 stanowiska )
6. Pomieszczenie dla personelu ( biurowo - socjalne) II PIETRO Sala widowiskowa
( obsługa większych imprez czytelniczych ) III Piwnica 1. Kotłownia 2. Magazyn
( biblioteczny) IV STRYCH Koncepcję przebudowy należy uzgodnić z Zamawiającym
przed przystąpieniem do projektowania zasadniczego. Wykonawca winien uwzględnić
wymagania programowe związane z dywersyfikacją planowanych źródeł finansowania
inwestycji oraz z kryteriami Certyfikatu Biblioteka + Dokumentację projektowo -
kosztorysową należy wykonać w następujących ilościach: - Opracowanie mapy do
celów projektowych, - Wykonanie inwentaryzacji całego budynku do celów
projektowych wraz z oceną stanu technicznego,- 2 egz. - Wykonanie audytu
energetycznego i remontowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu
energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także
algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego 2 egz. -
Wykonanie dokumentacji projektowej - 7 egz. - Wykonanie kosztorysów
inwestorskich - 2 egz. - Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru
robót - 2 egz. - opracowanie założeń do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
( BIOZ) - 2 egz. Poszczególne egzemplarze dokumentacji winny być złożone
zgodnie z numerami w trwałych teczkach tekturowych z nazwą inwestycji i spisem
zawartości teczki od 1 do 7 egz. . ( np. teczka z rączką na zamek np. A4/50 mm
wykonana z tektury bądź z innego trwałego materiału ) . Pełnienie nadzoru
autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych na zasadach opisanych w
projekcie umowy, stanowiącym załącznik do siwz. Całość dokumentacji należy
przekazać w wersji elektronicznej w formacie PDF na płycie CD - 2 egz.z
zaostrz. iż przedmiary winny być zapisane w odrębnych plikach, również w
programie do kosztorysowania. W ramach rękojmi i gwarancji Wykonawca będzie
zobowiązany do: - wyjaśniania i/lub wprowadzania zmian na etapie postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego w terminach i na zasadach opisanych w
projekcie umowy, - uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej,
wyjaśniania wykonawcy robót budowlanych wątpliwości powstałych w toku
realizacji tych robót bądź udzielania wyjaśnień dot. dokumentacji w trakcie
ogłoszenia przetargu na wykonanie robót. - udzielania w terminie wskazanym
przez Zamawiającego wyjaśnień odpowiedzi za pośrednictwem Zamawiającego
potencjalnym oferentom, uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, w którym przedmiotowa dokumentacja projektowa i specyfikacja
techniczna wykonania i odbioru robót stanowią opis przedmiotu zamówienia lub
wprowadzenia zmian w dokumentacji, jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika z
winy Wykonawcy, Termin wykonania 3 dni od daty przesłania treści zapytań
Wykonawców i/lub informacji wskazujących na konieczność wprowadzenia zmian za
pomocą faxu lub poczty elektronicznej. - wprowadzić zmiany w dokumentacji na
etapie wykonawstwa , jeżeli konieczność ich wprowadzenia wynika z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy. Powyższe materiały należy przekazać
Zamawiającemu również na nośniku elektronicznym , z zastrz. iż przedmiary winny
być również udostępnione w odrębnym od kosztorysu pliku pdf . Przedmiot
zamówienia winien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w
zakresie wystarczającym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i
przeprowadzenia procedury o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ) oraz wykonanie
na jego podstawie robót budowlanych. Wykonawca przy opracowywaniu dokumentacji
projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które następnie
służyć będzie jako opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego zobowiązany jest do stosowania się do zapisów art. 29 i
30 ustawy Prawo zamówień publicznych . Zastosowane materiały i urządzenia nie
mogą być opisane przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a
wskazane muszą zawierać zapis lub równoważne. Przy użyciu zapisów: dopuszcza
się rozwiązania równoważne projektant załączy do dokumentacji kartę rozwiązań
równoważnych, w której opisuje możliwie dokładnie kryteria parametry decydujące
o równoważności. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie przepisami prawa w szczególności zgodnie z: Rozporządzenie
Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego
zakresu i formy dokumentacji projektowej , specyfikacji technicznych wykonania
i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego Dz. U. z 2013
r. poz. 1129. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w
sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego,
obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót
budowlanych określonych w programie funkcjonalno-uzytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.
1389). ustawą Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm. ).
Ponadto Wykonawca winien opracować dokumentację projektową w szczegółowości
umożliwiającej Zamawiającemu ogłoszenie postępowania przetargowego na
realizację zadania z ryczałtowym wynagrodzeniem Wykonawcy robót budowlanych. W
tym przypadku przedmiar ma charakter wyłącznie uzupełniający i Zamawiający nie
jest zobligowany do przekazania go Wykonawcy robót budowlanych w ramach SIWZ.
Wszelkie informacje dotyczące zakresu i charakteru robót przedmiotowej
inwestycji Wykonawca robót budowlanych winien uzyskać na podstawie dokumentacji
projektowej. Wykonawca uzyska wszystkie, jeżeli są niezbędne dla opracowania
kompletnej dokumentacji projektowej, wymagane prawem i przepisami decyzje
administracyjne, warunki techniczne, uzgodnienia konserwatorskie, opinie i
uzgodnienia dotyczące przedmiotu zamówienia. Dokumentacja projektowa lub część
stanowiąca umowny przedmiot odbioru powinny być zaopatrzone w wykaz opracowań
oraz w pisemne oświadczenie Wykonawcy, że są wykonane zgodnie z umową,
obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi oraz normami i że zostają
wydane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć. Wykaz
opracowań oraz pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej, stanowią integralną
część przedmiotu odbioru..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
|
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.32.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 110.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie ustanowiono
obowiązku wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ).
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że w badanym okresie, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty przynajmniej jedną dokumentację projektową dotyczącą budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego, zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej (zdefiniowanych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422.) 4.1.1 Zgodnie z art. 26 ust. 2 b Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych i ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia . Korzystając z legitymacji, zawartej w § 1 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19.02.2013 r., poz. 231) Zamawiający w takim przypadku żąda: dokumentów dotyczących : a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Uwaga: ,, Niezależnie od tego, czy wykonawca będzie udowadniał okoliczności dysponowania podmiotu trzeciego tylko przy pomocy jednego dokumentu zawierającego pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego , czy też przy pomocy wielu dokumentów tworzących w całości takie zobowiązanie treść ich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres okoliczności, które wymieniono powyżej,,. Pisemne zobowiązanie = bezwzględnie wymagana forma oryginału. ,, Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2 b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy ,,. Zasady występowania w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie / konsorcjum, spółka cywilna / opisano w art.23 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ).
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ).
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ).
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za właściwe złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wskazanych przez ustawodawcę w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie
dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w
wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub
usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zgodnie z opisem sposobu oceny spełniania warunku zawartym w pkt. III.3.2.;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej
samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
Dokumenty wskazane w pkt 6 przedmiotowej SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin realizacji - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie
prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
l. Wykonawcy niemożliwe z przyczyn od niego
niezależnych, o ściśle obiektywnym charakterze, a konieczność zmiany zostanie
odpowiednio udokumentowana. Termin zostanie przedłużony o czas równy okresowi
trwania przeszkody. 2.Istotne zmiany umowy są możliwe w sytuacji wystąpienia
okoliczności zmierzających do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
obniżenia kosztów, zapewnienia optymalnych parametrów technicznych i
jakościowych, racjonalnego gospodarowania powierzchnią, optymalizacji
założonych efektu i walorów estetycznych. 3.Warunki zmian : inicjowanie zmian -
na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, forma zmian - aneks do umowy w formie
pisemnej pod rygorem nieważności. Dokładny opis i warunki zmian istotnych
zawarto w projekcie umowy stanowiącym załącznik do siwz.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gora.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Miejska, ul. A. Mickiewicza 1A, 56-200 Góra.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Miejska, ul. A. Mickiewicza 1A, 56-200 Góra.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i
Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101 - sekretariat, I
piętro budynku..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY W RAMACH
NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA PRIORYTET 2 INFRASTRUKTURA BIBLIOTEK
2016- 2020.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
pytania i odpowiedzi.docx (wprowadzono: 2016-05-31 12:31:26) |
pytania i odpowiedzi2 (wprowadzono: 2016-06-01 12:54:29) |