Zbigniew Waleryś w monodramie "Ja jestem Żyd z Wesela"



       W dniu 4 kwietnia 2014 r. w Bibliotece Miejskiej w Górze gościł Zbigniew Waleryś.  Aktor zaprezentował górowskiej publiczności monodram pt. „ Ja jestem Żyd z Wesela”
     Monodram „Ja jestem Żyd z Wesela” według słów Wisławy Szymborskiej „to troszeczkę śmieszna, choć w zasadzie bardzo smutna opowieść, zasłyszana i z melancholijnym humorem napisana przez Romana Brandstaettera. Jej bohaterem jest Hirsz Singer, karczmarz z Bronowic Małych, który pewnego dnia, nie przeczuwając co z tego wyniknie, znalazł się wraz z żoną i córką na weselu poety Rydla. No i po kilku miesiącach wynikło zamieszanie  w życiu Singera. Pan Hirsz, spokojny obywatel i uczciwy kupiec, oraz jego córka Pepa, panienka przyzwoicie wychowana, znaleźli się w literaturze”.
  Zbigniew Waleryś – znakomity aktor, doskonale wcielił się w rolę karczmarza Singera. W trakcie przedstawienia świetnie budował napięcie i mistrzowsko, gestem i słowem, odegrał poszczególne postaci z monodramu.
     Monodram został bardzo dobrze odebrany przez publiczność. Sala była wypełniona po brzegi, na koniec spektaklu aktor został nagrodzony gromkimi brawami.  Zbigniew Waleryś opowiedział o swoich najbliższych planach zawodowych oraz podzielił się przemyśleniami dotyczącymi filmu „Papusza” – za rolę w tym filmie zdobył nagrodę Złote Lwy. Spotkanie było bardzo udane, a górowianie czekają na kolejne występy rodzimej gwiazdy.  










Popularne posty z tego bloga

ANKIETA BADAJĄCA PREFERENCJE CZYTELNICZE MIESZKAŃCÓW GMINY GÓRA

SPOTKANIE - PROMOCJA MONOGRAFII PT. "DZIEJE CUKROWNICTWA NA ZIEMI GÓROWSKIEJ"