DKK Czernina - to już 8 LAT

Sprawozdanie z działalności Dyskusyjnego Klubu Książki istniejącego przy Filii Bibliotecznej w Czerninie za rok 2013

10 lutego 2014r. minęło 8 lat, odkąd spotykamy się regularnie co dwa tygodnie, bez względu na urlop, wakacje czy święta. W roku 2013  spotkałyśmy się 24 razy. Wszystkie spotkania są starannie przygotowane przez  klubowiczki. Każde spotkanie to dokładnie przemyślany autor, książka czy przypadająca rocznica literacka lub okolicznościowa. Nie było żadnego spotkania, które można by nazwać „czczym gadaniem”, bez sensu. Z każdego spotkania wychodzimy bogatsze duchowo, odkrywamy coś nowego, ekscytującego. Nasze spotkania mają niezwykłą, rodzinną atmosferę.
       Rok 2013 ogłoszono „Rokiem Juliana Tuwima” w związku z 60 – rocznicą  śmierci poety, był to również Rok Powstania Styczniowego – 150 rocznica wybuchu – zajęłyśmy się tymi tematami.
    W roku 2013 przeczytałyśmy i omówiłyśmy  następujące pozycje:
- Ireny Kienzler „Kobiety w życiu Józefa Piłsudskiego”,
-Joanny Miszczuk „Zalotnice i wiedźmy”,
-Krystyny Sienkiewicz „Cacko”,
-Grażyny Jagielskiej „Miłość z kamienia”,
-Mikołaja Nikulina „Sołdat”,
-jedno spotkanie poświęciłyśmy Annie German, analizowałyśmy film emitowany w TV, oraz książkę pt: „Anna German o sobie”,
-dwa spotkania poświęciłyśmy Sławomirowi Mrożkowi i Edmundowi Niziurskiemu – w związku z ich śmiercią,

- w maju gościłyśmy Monikę Sawicką, niezwykle sympatyczną pisarkę, która zaprezentowała nam swój dorobek literacki;
-jedno spotkanie poświęcone było Sergiuszowi Piaseckiemu, a inne Aleksandrowi Fredrze z okazji 220 rocznicy jego urodzin;
-zwróciłyśmy uwagę na książkę młodzieżową Marilyn Kaye z serii „Replika”,
 - czytałyśmy wiersze Jana Brzechwy,
-Powstanie Listopadowe było jednym z tematów,  na którym, oprócz  omówienia faktów historycznych, czytano poezję, śpiewano piosenki powstańcze.
        Ponadto wyjeżdżałyśmy na spotkania do Biblioteki Miejskiej w Górze.
Uczestniczyłyśmy w spotkaniach z: Tomaszem Raczkiem, Bogdanem Rymanowskim. Dwa razy byłyśmy na monodramach: „ Zapiskach oficera  Armii Czerwonej” w wykonaniu Piotra Cyrwusa oraz na przedstawieniu „Patryk K.” w wykonaniu Krzysztofa Grabowskiego.
   Brałyśmy udział w „Narodowym Czytaniu Fredry” w Domu Kultury w Górze
    Oglądałyśmy wystawę pt: ”Zamenhof w Warszawie. Esperanto w Górze”, oraz uczestniczyłyśmy w spotkaniu z esperantystą Romanem Dobrzyńskim.
    Latem wyjechałyśmy z naszej biblioteki i zwiedzałyśmy kościoły naszego dekanatu: w Chróścinie, Sicinach, Żabinie, Luboszycach, kaplicę   na cmentarzu w Górze.
      Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity , odbyłyśmy podróże w nieznane krainy nie tylko geograficzne ale także intelektualne, poznałyśmy oraz  przypomniałyśmy sobie  wielu pisarzy, książki i wydarzenia, które dotknęły nasz kraj.
     Zbliża się dużymi krokami 10 – rocznica powstania naszego Klubu, chciałybyśmy do tego czasu nie zmieniać się, być w dobrym zdrowiu, mieć wiele pomysłów i planów jak to było do tej pory.
      Chciałabym podziękować za „chęć życia”,  za to że jesteście Panie takie niezwykłe, za pasję i  werwę, za dystans do życia i do siebie i za   to,  że miło spędzam z Wami czas.

Lidia Borysowska
                                                                       Kierownik Filii Bibliotecznej w Czerninie

Popularne posty z tego bloga

ANKIETA BADAJĄCA PREFERENCJE CZYTELNICZE MIESZKAŃCÓW GMINY GÓRA

SPOTKANIE - PROMOCJA MONOGRAFII PT. "DZIEJE CUKROWNICTWA NA ZIEMI GÓROWSKIEJ"