Poezja Mojej Małej Ojczyzny


Dnia 2 czerwca w Bibliotece Miejskiej w Górze obyło się podsumowanie IV edycji Powiatowego Konkursu Poetyckiego Poezja Mojej Małej Ojczyzny, organizowanego przez Eugenię Ludwinowicz – bibliotekarza z Czytelni dla Dorosłych.
  Celem konkursu było pozyskiwanie wartościowych utworów literackich, odkrywanie talentów, pobudzanie wrażliwości poetyckiej, umacnianie poczucia patriotyzmu i przynależności do Małej Ojczyzny.
  Konkurs przeznaczony był dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i szkół średnich.
   Warunkiem uczestnictwa było napisanie jednego wiersza nigdzie wcześniej niepublikowanego. Wiersz miał zawierać treści odnoszące się do przyrody, krajobrazu, nawiązywać do historii, ludzi i zdarzeń związanych z opisywanym miejscem.
   Na konkurs wpłynęły 54 wiersze, z których komisja w składzie : Joanna Zembroń – Górecka – polonistka, Danuta Biernacka – Dyrektor Biblioteki i Eugenia Ludwinowicz – bibliotekarz, wybrała najlepsze utwory. W tym miejscu pragniemy podziękować pani Joannie Zembroń – Góreckiej za pomoc przy organizacji konkursu.
Nagrodzono i wyróżniono następujących uczniów:
Szkoła podstawowa
I miejsce – Aleksandra Schult kl. V ZSPiP w Ślubowie
II miejsce – Anna Szymańska kl. IV ZSPiP w Glince
II miejsce – Aleksander Panicz kl. VI SP nr 3 w Górze
Wyróżnienie – Aleksandra Cempura kl. VI ZSPiP w Glince
Wyróżnienie – Kamila Hływa kl. V PSP w Wąsoszu
Wyróżnienie – Paweł Ślosarczyk kl. V ZSPiPP w Witoszycach
Gimnazjum
I miejsce – Paulina Kurdek kl. III Gimnazjum w Naratowie
II miejsce – Klaudia Halczyn kl. II Gimnazjum w Naratowie
III miejsce – Alicja Działo kl. II Gimnazjum nr 1 w Górze
Wyróżnienie – Karolina Badach Gimnazjum w Naratowie
Szkoła średnia
I miejsce – Żaneta Burdziuk kl. I LO w Górze
Wyróżnienie – Natalia Gniecka kl. I LO w Górze
Nagrodzeni i wyróżnieni uczniowie otrzymali atrakcyjne nagrody książkowe i dyplomy. Poniżej drukujemy wiersze uczniów, którzy zajęli pierwsze miejsca. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału w konkursie i zapraszamy do nadsyłania prac w przyszłorocznej piątej już edycji.
Moje Siciny
Ziemio  ma skromna,  ziemio ma czysta.
Ziemio Sicińska, ziemio ojczysta.
Tu w pocie czoła dziad mój pracował,
Tu miał swe dzieci i tu je chował.
To właśnie tutaj dzień tak pięknie wstaje,
To właśnie tutaj człowiek co chce dostaje.
Tu najpiękniejsze są kwiaty na ziemi.
Tu nawet zimą las się zieleni.
Tu latem słońce pozłaca kłosy,
Jesienią wiatry targają wrzosy.
I tylko tutaj jestem szczęśliwa.
Tu ! Nigdzie indziej ! W moich Sicinach!
Paulina Kurdek kl. III Gimnazjum w Naratowie
   
Obserwatorka życia

To właśnie Ty nauczyłaś mnie
Optymistycznie patrzeć na świat
To Ty sprawiłaś
Że moje życie zaczęło nabierać barw
Choć już przybyło nam trochę lat
I coraz trudniejsze staje się życie
Ty nadal twierdzisz
że ono nie ma wad
tylko ludzie są czasami trudni
źli mściwi i okrutni
Góro!
Ty jesteś moją ostoją każdego dnia
Odpoczywam na Twoim łonie
Wśród zieleni
Która mnie otacza
Tu urodziłam się
dorastałam
Jestem dumna z Ciebie
mogę przechadzać się
Twoimi uliczkami
bo jesteś moim miastem
tętnisz spokojnym rytmem życia
tak jakby czas stanął
nie zważając na to
co się dzieje dookoła
przy Tobie nauczyłam się wszystkiego
krok po kroku podążając Twoimi śladami
poznałam
co to jest życie
czym jest szczęście
co to ból i cierpienie
to dzięki Tobie byłam przygotowana na wszystko
w każdej sytuacji
wspomogłaś mnie
wyciągając do mnie rękę
gdy najbardziej tego potrzebowałam
Twoje piękno trafiało w samo sedno
Wszystko jedno co …
… dla Ciebie zawsze piękno…
Jesteś
byłeś
i będziesz
w mym sercu niezapomniana

Żaneta Burdziuk kl. I LO w Górze

W Ślubowie

Gdy żaby rechoczą w stawie,
I świerszcz gdzieś w trawie gra.
Siadam przed domem na ławie,
Brat, mama, tata i ja.

I długie ciągniemy rozmowy,
Na różne mówiąc tematy.
Ten Ślubów wygląda jak nowy.
Usłyszeliśmy od taty .

Wiele się tutaj zmieniło,
Przybyło kwiatów i drzew.
Pierwsze nas miejsce zaskoczyło,
W konkursie na Piękną wieś!

I ludzie tutaj są mili,
I bardzo życzliwi sobie!
Pokory się nauczyli,
Stając nad bliskim grobem.

Mały kościółek pod lasem,
Jednoczy wszystkich w niedzielę
Tu ludzie spotykają się czasem,
Po mszy pogaworzą niewiele.

I gdybym stąd wyjechała,
Z ochotą zawsze tu wrócę.
Bo tu jest  rodzina ma cała,
I radości piosenkę zanucę !

Aleksandra Schult  kl. V


Popularne posty z tego bloga

ANKIETA BADAJĄCA PREFERENCJE CZYTELNICZE MIESZKAŃCÓW GMINY GÓRA

SPOTKANIE - PROMOCJA MONOGRAFII PT. "DZIEJE CUKROWNICTWA NA ZIEMI GÓROWSKIEJ"